No 1. novembra plašākas iespējas saņemt depozīta maksu bankas kontā
                                
                     
                 
                
                
                     
No rītdienas, 1. novembra, Latvijas iedzīvotājiem kļūs pieejamas plašākas iespējas saņemt depozīta maksu par taromātos nodotajiem dzērienu iepakojumiem savā bankas kontā, izmantojot dPays risinājumu. Jaunā funkcionalitāte tiks aktivizēta 363 DIO taromātos tajās tirdzniecības vietās, kur šobrīd klientiem nav pieejama depozīta maksas atgriešana skaidrā naudā. Tādējādi aptuveni 1000 depozīta pieņemšanas vietās visā Latvijā būs papildu iespēja izvēlēties saņemt depozīta maksu vai nu skaidrā naudā, apmainot kuponu veikala kasē, vai savā bankas kontā.  Visās vietās joprojām būs pieejama arī jau ierastā iespēja atprečot kuponu, iepērkoties veikalā.
“Mūsdienās norēķini ar maksājumu karti vai viedtālruni ir kļuvuši par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu, tāpēc arī depozīta sistēmai ir svarīgi attīstīties līdzi laikam un cilvēku paradumiem. Mūsu mērķis ir padarīt šo sistēmu pēc iespējas ērtāku un pieejamāku ikvienam, lai taras nodošana kļūtu par dabisku ikdienas ieradumu. Digitālo risinājumu paplašināšana ir nākamais attīstības solis – tas dod lietotājiem iespēju pašiem izvēlēties, kā saņemt depozīta maksu: ierastā papīra kupona veidā, skaidrā naudā, savā kontā vai uzreiz novirzot to labdarībai,” uzsver DIO valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.
Swedbank izstrādātais dPays risinājums nodrošina ne tikai ātru un ērtu depozīta maksas saņemšanu, bet arī novērš vajadzību drukāt papīra kuponu un paplašina iespējas, kā izmantot atgūtos līdzekļus. Maksājumi notiek zibenīgi – neatkarīgi no lietotāja bankas depozīta maksa kontā tiek ieskaitīta aptuveni desmit sekunžu laikā. Šī iespēja ir pieejama visu Latvijas banku klientiem.
“dPays ir lielisks piemērs tam, kā digitālie risinājumi var vienkāršot cilvēku ikdienu un vienlaikus veicināt videi draudzīgus paradumus. Fakts, ka platformai līdz šim pievienojušies jau vairāk nekā 10 tūkstoši lietotāju, apliecina sabiedrības gatavību izmantot šādas inovācijas. Mums ir prieks kopā ar DIO palīdzēt depozīta sistēmai kļūt vēl ērtākai un ilgtspējīgākai,” uzsver Jevgenijs Ivanovs, Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītājs un valdes loceklis.
Vienlaikus iedzīvotāji joprojām varēs izmantot arī ierastos depozīta maksas saņemšanas veidus: kuponu varēs atprečot veikalā vai apmainīt pret skaidru naudu pie kases “Rimi”, “Maxima” un “Lidl” veikalos. “Rimi” tīkla taromātos atgūto depozīta maksu par taru iespējams ieskaitīt arī “Mans Rimi” lojalitātes kartes uzkrājumā, savukārt jebkurā taromātā – novirzīt to ziedojumam slimo bērnu, senioru, dzīvnieku vai Ukrainas atbalstam. 
Digitālā risinājuma ieviešana – soli pa solim visā Latvijā
Depozīta maksas saņemšana lietotāja bankas kontā tiek ieviesta pakāpeniski vairākos etapos. Ar jauno iespēju iedzīvotāji pirmo reizi iepazinās jau 2024. gada nogalē, kad Rīgā tika atklāts Dižtaromāts, kurā iespējams nodot īpaši lielus PET, skārdeņu un stikla iepakojuma apjomus.
 
Šovasar DIO sadarbībā ar veikalu tīklu “ELVI” uzsāka plašāku pilotprojektu – 53 veikalu taromātos iedzīvotāji varēja izmēģināt dPays priekšrocības. Trīs vasaras mēnešu laikā iedzīvotāji šo iespēju izmantojuši aptuveni 3500 reižu, savos kontos atgūstot vairāk nekā 10 000 eiro. Klientu atsauksmes bijušas ļoti pozitīvas, norādot uz vēlmi šādu iespēju redzēt arī citur.
No 1. novembra tiks sperts nākamais solis – depozīta maksas saņemšana bankas kontā būs pieejama kopumā 363 vidējos un lielajos taromātos. Patlaban dPays netiks piedāvāts “Maxima”, “Rimi” un “Lidl” tirdzniecības tīklu taromātos, kas piedāvā alternatīvu – depozīta maksas izmaksu skaidrā naudā. Nākamajā posmā plānots paplašināt šo funkcionalitāti citos taromātos visā Latvijā. Mazajos taromātos risinājums pagaidām nav pieejams tehnisku iemeslu dēļ.
Kā saņemt depozīta maksu bankas kontā?
Pārliecināties par to, vai konkrētajā taromātā depozīta maksu var saņemt bankas kontā, iespējams divos veidos – pirmkārt, uz taromāta ekrāna būs izvietota vizuāla informācija ar QR kodu. Otrkārt, www.depozitapunkts.lv interaktīvajā kartē pie meklēšanas kritērijiem būs jauna izvēles iespēja ar nosaukumu “JAUNUMS! Pieņemšanas punkti, kur depozīta maksu var saņemt bankas kontā”.
Lai saņemtu depozīta maksu bankas kontā, lietotājam jāseko konkrētiem soļiem*:
	- Nododot iepakojumus pirmo reizi, reģistrējies dPays.eu un izveido savu profilu. Iespējams reģistrēties ar Google, Apple kontu vai e-pastu un paroli.
- Pievieno savu bankas kontu. dPays profilam var pievienot jebkuras Baltijas bankas kontu – gan savu privāto, gan uzņēmuma.
- Nospied pogu “Skenēt depozīta kodu”.
- Skenē uz taromāta ekrāna esošo QR kodu.
- Neatkarīgi no saņēmēja bankas depozīta maksa tiks ieskaitīta norādītajā kontā vien desmit sekunžu laikā.
*Video instrukcija ir pieejama šeit.
Aktuālā informācija par depozīta sistēmu pieejama mājaslapā www.depozitapunkts.lv, kā arī “Depozīta punkts” Facebook un Instagram kontos.
                
                
                                         
No rītdienas, 1. novembra, Latvijas iedzīvotājiem kļūs pieejamas plašākas iespējas saņemt depozīta maksu par taromātos nodotajiem dzērienu iepakojumiem savā bankas kontā, izmantojot dPays risinājumu. Jaunā funkcionalitāte tiks aktivizēta 363 DIO taromātos tajās tirdzniecības vietās, kur šobrīd klientiem nav pieejama depozīta maksas atgriešana skaidrā naudā. Tādējādi aptuveni 1000 depozīta pieņemšanas vietās visā Latvijā būs papildu iespēja izvēlēties saņemt depozīta maksu vai nu skaidrā naudā, apmainot kuponu veikala kasē, vai savā bankas kontā.  Visās vietās joprojām būs pieejama arī jau ierastā iespēja atprečot kuponu, iepērkoties veikalā.
“Mūsdienās norēķini ar maksājumu karti vai viedtālruni ir kļuvuši par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu, tāpēc arī depozīta sistēmai ir svarīgi attīstīties līdzi laikam un cilvēku paradumiem. Mūsu mērķis ir padarīt šo sistēmu pēc iespējas ērtāku un pieejamāku ikvienam, lai taras nodošana kļūtu par dabisku ikdienas ieradumu. Digitālo risinājumu paplašināšana ir nākamais attīstības solis – tas dod lietotājiem iespēju pašiem izvēlēties, kā saņemt depozīta maksu: ierastā papīra kupona veidā, skaidrā naudā, savā kontā vai uzreiz novirzot to labdarībai,” uzsver DIO valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.
Swedbank izstrādātais dPays risinājums nodrošina ne tikai ātru un ērtu depozīta maksas saņemšanu, bet arī novērš vajadzību drukāt papīra kuponu un paplašina iespējas, kā izmantot atgūtos līdzekļus. Maksājumi notiek zibenīgi – neatkarīgi no lietotāja bankas depozīta maksa kontā tiek ieskaitīta aptuveni desmit sekunžu laikā. Šī iespēja ir pieejama visu Latvijas banku klientiem.
“dPays ir lielisks piemērs tam, kā digitālie risinājumi var vienkāršot cilvēku ikdienu un vienlaikus veicināt videi draudzīgus paradumus. Fakts, ka platformai līdz šim pievienojušies jau vairāk nekā 10 tūkstoši lietotāju, apliecina sabiedrības gatavību izmantot šādas inovācijas. Mums ir prieks kopā ar DIO palīdzēt depozīta sistēmai kļūt vēl ērtākai un ilgtspējīgākai,” uzsver Jevgenijs Ivanovs, Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītājs un valdes loceklis.
Vienlaikus iedzīvotāji joprojām varēs izmantot arī ierastos depozīta maksas saņemšanas veidus: kuponu varēs atprečot veikalā vai apmainīt pret skaidru naudu pie kases “Rimi”, “Maxima” un “Lidl” veikalos. “Rimi” tīkla taromātos atgūto depozīta maksu par taru iespējams ieskaitīt arī “Mans Rimi” lojalitātes kartes uzkrājumā, savukārt jebkurā taromātā – novirzīt to ziedojumam slimo bērnu, senioru, dzīvnieku vai Ukrainas atbalstam. 
Digitālā risinājuma ieviešana – soli pa solim visā Latvijā
Depozīta maksas saņemšana lietotāja bankas kontā tiek ieviesta pakāpeniski vairākos etapos. Ar jauno iespēju iedzīvotāji pirmo reizi iepazinās jau 2024. gada nogalē, kad Rīgā tika atklāts Dižtaromāts, kurā iespējams nodot īpaši lielus PET, skārdeņu un stikla iepakojuma apjomus.
 
Šovasar DIO sadarbībā ar veikalu tīklu “ELVI” uzsāka plašāku pilotprojektu – 53 veikalu taromātos iedzīvotāji varēja izmēģināt dPays priekšrocības. Trīs vasaras mēnešu laikā iedzīvotāji šo iespēju izmantojuši aptuveni 3500 reižu, savos kontos atgūstot vairāk nekā 10 000 eiro. Klientu atsauksmes bijušas ļoti pozitīvas, norādot uz vēlmi šādu iespēju redzēt arī citur.
No 1. novembra tiks sperts nākamais solis – depozīta maksas saņemšana bankas kontā būs pieejama kopumā 363 vidējos un lielajos taromātos. Patlaban dPays netiks piedāvāts “Maxima”, “Rimi” un “Lidl” tirdzniecības tīklu taromātos, kas piedāvā alternatīvu – depozīta maksas izmaksu skaidrā naudā. Nākamajā posmā plānots paplašināt šo funkcionalitāti citos taromātos visā Latvijā. Mazajos taromātos risinājums pagaidām nav pieejams tehnisku iemeslu dēļ.
Kā saņemt depozīta maksu bankas kontā?
Pārliecināties par to, vai konkrētajā taromātā depozīta maksu var saņemt bankas kontā, iespējams divos veidos – pirmkārt, uz taromāta ekrāna būs izvietota vizuāla informācija ar QR kodu. Otrkārt, www.depozitapunkts.lv interaktīvajā kartē pie meklēšanas kritērijiem būs jauna izvēles iespēja ar nosaukumu “JAUNUMS! Pieņemšanas punkti, kur depozīta maksu var saņemt bankas kontā”.
Lai saņemtu depozīta maksu bankas kontā, lietotājam jāseko konkrētiem soļiem*:
	- Nododot iepakojumus pirmo reizi, reģistrējies dPays.eu un izveido savu profilu. Iespējams reģistrēties ar Google, Apple kontu vai e-pastu un paroli.
- Pievieno savu bankas kontu. dPays profilam var pievienot jebkuras Baltijas bankas kontu – gan savu privāto, gan uzņēmuma.
- Nospied pogu “Skenēt depozīta kodu”.
- Skenē uz taromāta ekrāna esošo QR kodu.
- Neatkarīgi no saņēmēja bankas depozīta maksa tiks ieskaitīta norādītajā kontā vien desmit sekunžu laikā.
*Video instrukcija ir pieejama šeit.
Aktuālā informācija par depozīta sistēmu pieejama mājaslapā www.depozitapunkts.lv, kā arī “Depozīta punkts” Facebook un Instagram kontos.