Aktualitātes

Pārejot uz depozīta sistēmas jauno tvērumu: ražotāji un importētāji nemarķēto produkciju var laist tirgū vēl tikai līdz 31. martam

 

SIA Depozīta Iepakojuma Operators (DIO) vērš uzmanību, ka jaunā tvēruma produkciju bez depozīta zīmes var ražot, importēt un laist tirgū vēl līdz šī mēneša beigām, 31. martam, bet tirdzniecības vietas nemarķētos dzērienu iepakojumus var tirgot līdz šī gada 30. jūnijam (ieskaitot). Savukārt no 1. jūlija visiem veikalu plauktos esošajiem depozīta produktiem jābūt marķētiem ar Latvijas depozīta zīmi, tādēļ DIO aicina tirgotājus jau laicīgi plānot nemarķēto produktu krājumu izpārdošanu, kā arī iesaistīties pircēju informēšanā par gaidāmajām pārmaiņām.

Saskaņā ar depozīta sistēmas operatora prognozēm 2023. gadā tirgū tiks laisti vairāk nekā 485 miljoni depozīta iepakojuma vienību, no kuriem aptuveni 30 miljonus veidos jaunā tvēruma dzērienu iepakojumi. Ņemot vērā pārejas periodu, jaunie produkti depozīta iepakojumā šobrīd tirgū ienāk pakāpeniski un 2023. gada pirmajos divos mēnešos tirgū laists apmēram pusmiljons jaunā tvēruma iepakojumu. Paredzams, ka no aprīļa marķētās produkcijas apjoms veikalu plauktos pieaugs.

“Tuvojoties pārejas perioda beigām un vasaras sezonai – aktīvākajam dzērienu patēriņa posmam gadā, – mudinām tirgotājus pārtraukt iepirkt dzērienu produkciju, kas vēl nav marķēta ar depozīta zīmi, jo līdz ar 1. jūliju šādu produktu tirdzniecība vairs nebūs atļauta. Aicinām veikalus parūpēties par saviem klientiem un jau savlaicīgi nodrošināt, ka, noslēdzoties pārējas periodam, viņi varēs nodot visus jaunā tvēruma iepakojumus bez aizķeršanās. Savukārt operators turpinās izglītot iedzīvotājus par depozīta sistēmas paplašinājumu, lai jaunos produktus viņi spētu atpazīt tikpat ātri, cik, piemēram, visiem jau tik ļoti ierastās limonādes, ūdeņus, alus pudeles un citus iepakojumus,” stāsta SIA Depozīta Iepakojuma Operators valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Atgādinām, ka no 01.01.2023. ir spēkā jaunais depozīta sistēmas tvērums, kas iekļauj tādus jaunus produktus kā sīrupa un alkoholisko kokteiļu, kas veidoti uz spirta bāzes (ar alkohola saturu līdz 15%), stikla, plastmasas (PET) un skārdeņu iepakojumus, kā arī visu veidu alkoholiskos dzērienus PET pudelēs vai skārdenēs, kas ir marķēti ar Latvijas depozīta zīmi. Pārejas perioda laikā līdz 2023. gada 30. jūnijam veikalu plauktos var atrasties gan dzērienu iepakojumi ar depozīta zīmi, gan bez tās, savukārt ar 2023. gada 1. jūliju uz visu depozīta sistēmā iekļauto iepakojumu etiķetēm jāatrodas Latvijas depozīta zīmei.

 

SIA Depozīta Iepakojuma Operators (DIO) vērš uzmanību, ka jaunā tvēruma produkciju bez depozīta zīmes var ražot, importēt un laist tirgū vēl līdz šī mēneša beigām, 31. martam, bet tirdzniecības vietas nemarķētos dzērienu iepakojumus var tirgot līdz šī gada 30. jūnijam (ieskaitot). Savukārt no 1. jūlija visiem veikalu plauktos esošajiem depozīta produktiem jābūt marķētiem ar Latvijas depozīta zīmi, tādēļ DIO aicina tirgotājus jau laicīgi plānot nemarķēto produktu krājumu izpārdošanu, kā arī iesaistīties pircēju informēšanā par gaidāmajām pārmaiņām.

Saskaņā ar depozīta sistēmas operatora prognozēm 2023. gadā tirgū tiks laisti vairāk nekā 485 miljoni depozīta iepakojuma vienību, no kuriem aptuveni 30 miljonus veidos jaunā tvēruma dzērienu iepakojumi. Ņemot vērā pārejas periodu, jaunie produkti depozīta iepakojumā šobrīd tirgū ienāk pakāpeniski un 2023. gada pirmajos divos mēnešos tirgū laists apmēram pusmiljons jaunā tvēruma iepakojumu. Paredzams, ka no aprīļa marķētās produkcijas apjoms veikalu plauktos pieaugs.

“Tuvojoties pārejas perioda beigām un vasaras sezonai – aktīvākajam dzērienu patēriņa posmam gadā, – mudinām tirgotājus pārtraukt iepirkt dzērienu produkciju, kas vēl nav marķēta ar depozīta zīmi, jo līdz ar 1. jūliju šādu produktu tirdzniecība vairs nebūs atļauta. Aicinām veikalus parūpēties par saviem klientiem un jau savlaicīgi nodrošināt, ka, noslēdzoties pārējas periodam, viņi varēs nodot visus jaunā tvēruma iepakojumus bez aizķeršanās. Savukārt operators turpinās izglītot iedzīvotājus par depozīta sistēmas paplašinājumu, lai jaunos produktus viņi spētu atpazīt tikpat ātri, cik, piemēram, visiem jau tik ļoti ierastās limonādes, ūdeņus, alus pudeles un citus iepakojumus,” stāsta SIA Depozīta Iepakojuma Operators valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Atgādinām, ka no 01.01.2023. ir spēkā jaunais depozīta sistēmas tvērums, kas iekļauj tādus jaunus produktus kā sīrupa un alkoholisko kokteiļu, kas veidoti uz spirta bāzes (ar alkohola saturu līdz 15%), stikla, plastmasas (PET) un skārdeņu iepakojumus, kā arī visu veidu alkoholiskos dzērienus PET pudelēs vai skārdenēs, kas ir marķēti ar Latvijas depozīta zīmi. Pārejas perioda laikā līdz 2023. gada 30. jūnijam veikalu plauktos var atrasties gan dzērienu iepakojumi ar depozīta zīmi, gan bez tās, savukārt ar 2023. gada 1. jūliju uz visu depozīta sistēmā iekļauto iepakojumu etiķetēm jāatrodas Latvijas depozīta zīmei.


Citas aktualitātes

15.Feb.2024

Plāno izmaiņas depozīta sistēmas dalības maksā no 2024. gada 1. maija

Atbilstoši depozīta sistēmas darbības plānam, DIO ir sagatavojis Depozīta sistēmas dalības maksas projektu nākamajam periodam, un tas, pamatojoties uz Iepakojuma likumā noteikto, ir ticis iesniegts apstiprināšanai Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK) š.g. 14. februārī.

01.Feb.2024

Divos gados pēc depozīta sistēmas ieviešanas plastmasas pudeļu skaits Latvijas piekrastē samazinājies par 61%

2024. gada 1. februārī aprit divi gadi, kopš Latvijā sāka darboties dzērienu iepakojumu depozīta sistēma. Kā apliecina biedrības “Zaļā brīvība” un Vides izglītības fonda veiktā piekrastes monitoringa rezultāti, 17 pētījumam izvēlētajos piekrastes objektos izmesto plastmasas pudeļu skaits samazinājies par 61%, salīdzinot ar datiem pirms depozīta sistēmas ieviešanas (2021.g.).

18.Jan.2024

Pērn no HoReCa sektora savākti 3,8 miljoni depozīta iepakojumu

2023. gada ietvaros DIO no HoReCa nozares uzņēmiem (viesnīcas, restorāni, sabiedriskās ēdināšanas vietas), kas ir noslēguši līgumu ar DIO par bezmaksas depozīta iepakojumu savākšanu, ir saņēmis 3,8 miljonus taras vienību – tas ir aptuveni 1% no visiem pērn depozīta sistēmā nodotajiem iepakojumiem. DIO aicina arī citus uzņēmumus,  kuru rīcībā regulāri nonāk liels apjoms izlietota depozīta iepakojuma, noslēgt ar viņiem līgumu, lai tukšās taras nodošana būtu ērtāka un efektīvāka.